San Francisco Opera

Mozart — Don Giovanni | Don Giovanni

J u n e — 2 0 1 7

Home   Gallery   Back

Photo: (Jose Carlos Fajardo/Bay Area News Group)

Mercury News By Georgia Rowe, June 6, 2017

"Heading the cast was bass-baritone Ildebrando D’Arcangelo. Making his San Francisco Opera debut, he’s an appealing Don Giovanni: The Italian artist merges the character’s distinguishing traits — sensuality and sexual swagger, a rapacious appetite and an undeniable sense of entitlement — with a vocal performance of dark, muscular sound and smooth Italianate phrasing. Despite general director Matthew Shilvock’s pre-show announcement that D’Arcangelo was “under the weather,” the singer projected a sense of unbridled lust tempered by seductive allure; Act I’s 'Là ci darem la mano’, sung to the peasant girl Zerlina, and his tender Act II serenade, ‘Deh, vieni alla finestra’, beautifully accompanied by Craig Reiss on mandolin, exuded considerable charm".

Главную партию исполнял бас-баритон Ильдебрандо Д’Арканджело. Дебютируя на сцене оперного театра Сан Франциско, он показал привлекательного Дон Жуана, объединив все выдающиеся черты этого персонажа — чувственность и сексуальность, ненасытность и неоспоримое чувство собственного права, наделив его вокально-темным, сильным звучанием и гладкой итальянской фразировкой. Несмотря на то, что директор театра Мэтью Шилвок сообщил перед спектаклем о недомогании Д’Арканджело, певец продемонстрировал неукротимую страсть, подкрепленную очарованием обольстителя. 'Là ci darem la mano’ в первом акте для крестьянки Церлины и нежная серенада второго акта ‘Deh, vieni alla finestra’ с прекрасным аккомпанементом на мандолине Крейга Рейса исполнены с огромным шармом».


SF Examiner by James Ambroff-Tahan on June 5, 2017

"Mozart’s masterpiece “Don Giovanni” makes it quite clear it’s a man’s world. And powerhouse bass-bariton, Ildebrando D’Arcangelo (in the title role) left no doubt in the Jacopo Spirei-directed production that opened Sunday at War Memorial Opera House that the world belongs to the powerful, libertine Don; everyone else just lives in it. ...D’Arcangelo... his full-throated, agile performance captured the virile essence of the louche Spanish nobleman. His Don could have seduced just about any woman, judging by the way he wooed Zerlina in the smoothly delivered Act 1 duet ‘La ci darem la mano’, and in his Act 2 serenade ‘Deh, vieni alla finestra’".

«Шедевр Моцарта «Дон Жуан» подчеркивает, что этот мир — мужской. И в постановке Джакопо Спиреи, премьера которой состоялась в воскресенье в War Memorial Opera House, ведущий бас-баритон Ильдебрандо Д’Арканджело ( в главной роли) не оставляет сомнений , что мир принадлежит властному свободолюбивому Дону, а остальные просто живут в нем.
… Д’Арканджело… его звучное, живое выступление ухватило сущность опытного, пользующегося дурной славой испанского дворянина. Его Дон способен соблазнить любую женщину, судя по тому, как он уговаривает Церлину в дуэте первого акта ‘La ci darem la mano’, и по серенаде второго акта ‘Deh, vieni alla finestra’».


San Francisco Chronicle By Steven Winn June 5, 2017

"If a woman of Donna Elvira’s stature can fall and fall again for such a rogue, he must be more than a simple cad. And so he is, in D’Arcangelo’s well-judged and satisfying performance, this lithe Italian bass baritone made his company debut with a handsome burnished tone and nimble acting. Portraying the hero’s pursuit of women as the score-keeping compulsion his servant famously catalogs early on, the singer made Giovanni’s restless libido more psychological than visceral. He launched his seduction of Zerlina from a chair with his feet up, as a kind of intellectual exercise, and treated all the women in his orbit as challenges and puzzles as much as flesh-and-blood allurements. Preying on women’s minds and imaginations is his addictive drive».

«Если женщина статуса Донны Эльвиры может вновь и вновь падать к ногам такого негодяя, то, должно быть, он - нечто большее, чем простой негодяй. Он именно такой в продуманном и убедительном исполнении Д’Арканджело. Этот изящный итальянский бас-баритон дебютировал с красивым отшлифованным звучанием и живой игрой. Показав погоню своего героя за женщинами, как набор очков, представленный его слугой в знаменитом каталоге, певец преподносит неустанное либидо Жуана более психологическим, чем инстинктивным. Он начинает соблазнение Церлины, словно некое интеллектуальное упражнение, сидя на стуле, задрав ноги; он относится ко всем женщинам, попадающим на его орбиту, больше как к вызову и головоломке, чем как к соблазну во плоти и крови. Охота за мыслями и воображением женщин — именно это стремление затягивает его».

 

Photo: (Jose Carlos Fajardo/Bay Area News Group)

San Francisco Classical Voice by Janos Gereben, June 6, 2017

"SFO General Director Matthew Shilvock addressed the audience before the performance to say that Ildebrando D’Arcangelo, making his San Francisco debut in the title role, was indisposed, but would perform. The cautionary note was unnecessary. The Italian bass-baritone was in fine fettle vocally and he delivered an athletic stage presence — his performance undiminished through the afternoon. D’Arcangelo excelled in singing his big arias as integral parts of the work, instead of as standalone, applause-mining performances".

«Директор SFO Мэтью Шилвок перед спектаклем обратился к зрителям с сообщением, что Ильдебрандо Д’Арканджело, дебютирующий на этой сцене в главной роли, недомогает, но будет выступать. Предостережение оказалось ненужным. Итальянский бас-баритон был в отличной вокальной и физической форме — его выступление становилось ярче с каждой минутой. Д’Арканджело великолепно исполнил все главные арии, как части одного целого, а не как отдельные, ждущие аплодисментов, сцены».


Bachtrack by Donna Stoering, June 6, 2017

"«It was announced prior to the performance that the Italian bass-baritone   Ildebrando D’Arcangelo, making his highly anticipated SF Opera debut in the title role of Don Giovanni, was “under the weather” but had agreed to go on, in any case, asking our understanding. The announcement proved almost unnecessary: with the willing energy and participation of his colleagues on stage, he gave a tremendously passionate performance»".

«Перед спектаклем было объявлено, что итальянский бас-баритон Ильдебрандо Д’Арканджело, дебютирующий на сцене SFO в роли Дон Жуана, находится «не в лучшей форме», но согласился выступать, прося нашего понимания. Объявление оказалось почти ненужным: он дал невероятно страстное представление, полное энергии и поддержки коллег по сцене».


Opera Today, by Michael Milenski, June 11, 2017

"It was Don Giovanni, and there was a cast well qualified to perform the roles. ...All excellent singers... Ildebrando D’Arcangelo, the Don Giovanni, was seductive, defeated and unrepentant".

«Это был Дон Жуан и все исполнители, прекрасно сыгравшие свои роли… Отличные певцы… Ильдебрандо Д’Арканджело, Дон Жуан, обольщал, был повержен, но не раскаялся».


Opera Wire by LOIS SILVERSTEIN, June 13, 2017

"Ildebrando D’Arcangelo, also making his SFO debut, sings the title role with suavity, a beckoning and full-throated bass-baritone, which luxuriates in the panoply of moods and emotions that such a confident cad requires – petulance, desire, boldness, sweetness, and charm. ... D’Arcangelo, a handsome Italian, popular in the role abroad, is at home on the stage and plays the part with ease. No wonder he’s such a charmer, even with the feisty Zerlina, who needs the bulk and anger of her Masetto and Co, to fend him off. ‘Finch’ han dal’vino’ lands on us with lustiness and energy".

«Ильдебрандо Д“Арканджело, также дебютирующий на сцене Оперы Сан Франциско, исполнял свою партию с вкрадчивостью манящего звучного баса-баритона, с роскошным арсеналом настроений и эмоций, которые требуются такому самоуверенному негодяю — раздражительностью, желанием, отвагой, ласковостью и очарованием… Д’Арканджело, красивый итальянец, популярный в этой партии за океаном, здесь на сцене, чувствует себя как дома, с легкостью исполняя свою роль. Не удивительно, что он так очарователен, даже с дерзкой Церлиной, которой требуется все сила и злость Мазетто и К*, чтобы отогнать его. ‘Finch’ han dal’vino’ накрыла нас бодростью и энергией».


The Bay Area Reporter, by Philip Campbell, June 15, 2017

"Before the opening matinee, General Director Matthew Shilvock announced bass-baritone Ildebrando D'Arcangelo was feeling poorly, but would still appear in the title role. There was a general gasp of relief. D'Arcangelo was making his highly anticipated SFO debut. No need to lower the bar. The magnetic international star gave a full-powered performance from start to finish. His looks, charm, and big, rich sound combined to make an appealing and refreshingly complex portrait of the sex-addicted Don".

«Перед премьерным спектаклем директор Мэтью Шилвок объявил, что бас-баритон Ильдебрандо Д'Арканджело плохо себя чувствует, но все же появится на сцене. Все вздохнули с облегчением. Д'Арканджело выступил со своми давно ожидаемым здесь дебютом. Незачем понижать планку. Полный магнетизма, широко известный в оперном мире, он дал мощное выступление от начала и до конца. Его внешность, шарм и сильный, богатый голос соединились, чтобы показать привлекательный и необычно сложный образ одержимого сексом Дона».


Tuck Magazine by Binoy Kampmark, July 3, 2017

"This particular performance, simulcast on June 30 in the stadium of the San Francisco Giants and the San Francisco Opera, revealed how sharp and witty Don Giovanni, rendered in superb fashion by Ildebrando D’Arcangelo, can be. The jousting and play with Leporello, his servant played by Erik Anstine, is a delight. This is music as all, and fine drama to boot. As Friedrich Nietzsche observed with life tickling reality, ‘without music, life would be a mistake’".

«Это особенный спектакль, синхронно транслируемый 30-го июня на стадионе San Francisco Giants из оперного театра Сан Франциско, показал, каким ярким и умным может быть Дон Жуан, представленный великолепной игрой Ильдебрандо Д'Арканджело. Наблюдать за его соперничеством и дружбой со слугой Лепорелло в исполнении Эрика Энстайна, - наслаждение. И музыка, и драма — хороши. Как сказал Фридрих Ницше, наблюдая суету жизни, «без музыки жизнь была бы ошибкой».

Photo: Matthew Shilvock

Home   Gallery   Back

Галерея фонов, рамки и клипарт на сайте Lenagold